torsdag 28 februari 2013

Bollnäs 28 februari

Nu har utställningen stått en och en halv månad här i Bollnäs och varje dag kommer två klasser och besöker oss. Det är helt fantastiskt att se hur eleverna verkligen tar in de frågor och den information de får under sitt besök. De älskar att spela skuggteater, att se på bio och experimentera med datorn men de kan även fundera över och diskutera de ganska stora frågor som kommer upp. Vi pratar mycket om vad man kan göra om en kompis gör ett missstag, hur man gör andra glada och hur det känns när man blir retad. En elev sa idag "Jag har blivit retad jättemycket men nu när jag har läst om skådespelarna i Glada Hudik-teatern har jag bestämt mig - jag ska från och med nu inte bry mig om vad andra tycker eller säger om mig!". I workshopen vågar även de blygaste eleverna spela teater när de kan gömma sig bakom skuggspelsskärmen och blir efteråt så glada och stolta över sig själva. Häromdagen sa en lärare "att komma hit var bland det bästa vi gjort nånsin".
Utställningen står i Bollnäs till och med den 20 mars och flyttar sedan vidare till Kulturhuset Lätting i Gävle den 2 april och står där till och med den 31 maj.
Välkomna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar